måndag 18 juni 2012

Romantiska rosor? Tja, varför inte!

Mitt liv är skit just nu. Nåväl, inte hela alltet kanske, men för tillfället ligger jobbet som ett tungt, mörkt åskmoln över hela vår lilla avdelning. Vi sover inte, äter inte och brister ut i gråt för minsta lilla - det spelar ingen roll om någon är dum eller snäll, allt vrider på något vis på tårkanalerna.

Krismöte på jobbet i morgon, hade det inte varit för det och för att det både är sommardrink med de vi delar kontor med och middag med den härliga kommunikationsgruppen på onkologen i morgon hade jag förmodligen sjukskrivit mig och stirrat upp i taket i stället. Och det är nästan tre veckor till semestern börjar, och det känns fan oändligt. Usch!

Men allt är ju inte dåligt. Idag har jag och maken varit gifta ett helt år. Galet vad tiden går fort! vi hade ett fantastiskt bröllop och en underbar fest och en mysig vecka i pappans och styvmors strandbod 5 meter från havet, fast det var 12 grader och regnade på tvären hela tiden.

Vi ska så klart fira lite ikväll också, men eftersom en måndag i betongghettot inte är den optimala omgivningen tjuvfirade vi på Bosarve i lördags med Veuve Cliquot och grillat. Vädret var med oss och det blev en fin dag i trädgården.

Hörde ett rykte om halva priset på reapriset på textilier idag, och lyckades fynda två skira vita rullgardiner i tunt tyg för 39:50 styck. Eftersom vi har vardera fyra fina fönster i salen och vardagsrummet hade jag hoppats på att hitta fyra lika, men det var så urplockat så jag får vara nöjd med två. Nu hoppas vi bara att fönstren verkligen är en meter breda som jag tror.

Hittade också en fantastiskt söt stuvbit av en rosablommig akrylatduk, ni vet sån där som ser ut som tyg men går att torka av. Jag tror den ska få sätta tonen för ena gästrummet. Jag är egentligen inte så rosa och blommig, men ett rum kan ju få vara lite romantiskt och gulligt. Ibland kan det vara sött, särskilt om det är ett litet rum. Ni kan se tyget här nedan - idéer på inredning mottages tacksamt!




1 kommentar:

  1. Fy fasen vad jag lider med er stackare som jobbar med nya Inuti. Var rädda om er hörni, det är viktigare än vilket intranät som helst!

    SvaraRadera