torsdag 14 juni 2012

Tre av livets bästa: Bosarve, paket och vin med goda vänner i ljummen sommarkväll !

Så var jag då äntligen tillbaka på vårt älskade Bosarve. Jag och mina tre kollegor är här på planeringsdagar, och anlände med båten i eftermiddags, lagom till ett mycket trevligt studiebesök hos min gamla arbetsgivare Svenska Spel. De har kommit lite längre i sitt intranätslanserande än vi, och har kanske lite annat fokus, men det ger väldigt intressant. Tack, bästa H! Och tack för goodie bagarna, det är vi inte bortskämda med i landstinget ... Fick dessutom möjlighet att krama en snabbis på bästa L, även om det var i förbifarten.

Väl framme på Bosarve kastade vi in packningen och for iväg till Malmahallen i Stånga och provianterade middag, frukost och lunch. Efter husesyn gav vi oss i kast med middagen, lax i foliepaket och grillade grönsaker, och njöt av ett glas bubbel på uteplatsen medan vi väntade på grillen.

Och jag fick pakeeeet! Paket paket paket! Fick två rosenkoppar från Indiska (såna som jag redan har, och hintat till kollegan L att jag gärna ville ha fler), en bok om kryddväxter och en laddningsbar elektrisk sekatör av fina C, som sett mina förvirrade efterlysningar på facebook och tyckte jag behövde en bok att slå i. Ack så rätt och riktigt!

Och sekatören kommer lysande till pass med alla askskott (tack E, för artbestämningen) som växer överallt och jag är för klen för att kapa. Den ligger redan på laddning, och L har sagt att jag inte får använda den förrän hon har klippt loss i trädgården. Får nog gå med och peka på det jag vill ha kapat, har en känsla av att hon kanske tycker det är lite FÖR roligt ...

Av E fick jag en vin-/saft-/vattenbehållare med lock och kran som jag trånat efter på våra promenader mellan kontoret och underleverantörerna, den ska fyllas med härliga sommardrinkar, saft på soliga dagar och vatten med massor av is när vi jobbar i trädgården i sommar. Fantastiskt!

Middagen var ljuvlig, vinet flödade, alla flickorna är installerade i varsitt rum och jag är trött, nöjd och lycklig över att vara här igen.

Och på fredag natt kommer maken. Jag längtar!

PS: Kolla vad det ser mysigt ut när C ligger och läser. Jag blev nästan avundsjuk tills jag kom på att huset ju faktiskt är vårt! :P







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar