söndag 8 juli 2012

Vältrimmat!

Tänkte klippa gräsmattan, men gräsklipparen lägger av var tionde meter. Pappan tog med den hem när han hämtade farmor, hon ska sova där i natt. Hoppas han kan fixa den, vi har INTE råd med en ny just nu!

I brist på gräsklippare får man plocka fram trimmern. Inte för att klippa hela gräsmattan förstås, den är ju ändå 2700 kvadrat, men för att leta fram husen bland kirskål och brännässlor. När sonen var liten trodde han de hette "brännvesslor" och att de bets i stället för brändes. Måste säga att jag förstår honom.

Har hunnit runt halva stora huset och hela bryggarhuset. Det blir riktigt snyggt! I morgon ska jag försöka frilägga de stora stenarna under stuprören, de är både fina att se på och gör nytta om de ligger rätt.

Hittade skarvsladdarna till trimmern i garderoben i gästrummet. Låt oss säga att de kanske inte är helt optimala för utomhusbruk ... Men vad ska man göra? Se till att det är torrt ute, lägga kontakten på en stol och hålla tummarna, typ.

I morgon kommer jag att ha träningsvärk, det känner jag redan nu. Men idag är fortfarande idag, och nu sitter jag i en brassestol bakom huset med nytänd grill och en kall öl. På resten av tomten blåser det alldeles för mycket!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar