torsdag 30 augusti 2012

Konstgjord eller äkta?

Jag gillar inte konstgjorda blommor. Inte egentligen. Men eftersom vi inte är på Bosarve jämt, och eftersom det blir både vansinnigt tomt utan blommor och vansinnigt uppenbart att ingen bor i huset gick jag ändå på jakt efter en (eller ett par) konstgjorda blommor.

Jag ville ändå att de skulle ha lite kvalitet, men det är jäklarimig inte så himla lätt, ska ni veta. Efter ett tips från kollegan L hittade jag ändå den här tjusiga  murgrönan på Råsunda Varuhus i Solna. Ganska dyr, 298 pix, men det fick det vara värt. Dessutom är ju  murgröna Gotlands landskapsblomma, så det passar ju lite extra bra!

Nu står den i min fina Gröna Anna-karott som jag fyndade på loppis i Tingstäde förra sommaren. Visst blev det fint? Jag ska försöka hitta lite mossa eller något i den stilen och lägga "på ytan", så det inte syns att innerkrukan är för liten.

Sedan är det bara att fundera på om den ska stå i vardagsrummet eller salen ...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar