söndag 19 augusti 2012

Mina pellar har åkt på vinterförvaring - på Sutarve!

I fredags hade vi inflyttningsfest på Bosarve. Dels bjöd vi familj och vänner, dels lade vi vykort med en enkel inbjudan i de brevlådor som sitter i samma radda som vår. Vi hoppades på att kanske någon mer än grannen bonden M skulle dyka upp, döm om vår förvåning när de dök upp allihop, mangrant. Vi var hela 24 vuxna och 13 barn!

Vi fick presenter och blommor och fina fina kort som välkomnade oss till grannskapet och hade en mycket trevlig kväll. Bland annat fick vi hemodlade grönsaker, en fantastisk blå keramikkanna och en vacker rosa ros, som visade sig vara sorten "Visby". Perfekt brytning till lavendeln moster E planterade vid bryggarhuset

Den allra bästa presenten fick jag dock av fantastiska Zumra som driver Sutarve handelsträdgård. Jag har skrivit om henne förut, men för er som missat det kan jag berätta att Sutarve bara säljer pelargoner, och har ett enormt växthus med över 2000 sorter. Och där ska mina pellisar bo och bli ompysslade i vinter! Fantastiskt fantastiskt snällt - och ååååh vad de lär vara glada i vår! :D

Kika in på hennes hemsida www.sutarve.se och välj och vraka bland hennes otaliga sorter, vet jag.
Nu ska jag tycka synd om mig själv som var tvungen att åka från vårt fantastiska paradis. Har planerat in ett antal långhelger på Bosarve i höst. Längtar redan ...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar