lördag 6 oktober 2012

Årets första frost - hurra!

I morse var gräsmattan vit och bilrutorna isiga. På Facebook ses många irriterade inlägg över det, men jag gillar det.

För det första uppskattar jag ju att vi har så tydliga årstider här i vårt vackra land, i slutet av varje årstid är jag trött på den (hur glad jag än var när den kom!), och väntar bara på nästa.

Alla årstider har sin charm och är vackra på sitt sätt, och det där med att flytta till ett land där det är "sommar" året om har aldrig tilltalat mig. Tänk själv vad skönt det är i slutet av sommaren när det börjar bli svalare och luften blir hög och klar - ljuvligt!

För det andra betyder frosten att vi så sakteliga närmar oss jul. Hurra! Och det är så otroligt vackert med de gnistrande iskristallerna som glittrar i solen. Jag älskar saker som glittrar. Inte nödvändigtvis diamanter och ädelstenar, mer den typ av glitter som finns på julgranskulor.

Så fort julpyntet är framtaget i affärerna går jag omkring och är glittrig i ansiktet. Jag kan liksom inte låta bli att ta i det som är glittrigt och hålla upp det mot ljuset och skela lite så det glittrar extra mycket ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar