fredag 19 oktober 2012

På torsdag bär det hemåt igen

Det besvärligaste med att ha hus på Gotland är att man måste åka båt. Men missförstå mig inte, det här är inte ett debattinlägg om vare sig färjepriserna (det har jag klargjort min ståndpunkt om förut), att färjan tar för lång tid (om man sänkte hastigheten så att resan tog en halvtimme längre tid skulle man halvera (!) bränsleförbrukningen. Miljön skulle må utmärkt och man skulle sänka priset, men människan vill bara ha, är inte beredd att offra något för att få) eller att det går ett begränsat antal färjor per dag.

Nä, det är att jag är så usel på att planera, så jag har inte tänkt på att över de kommande veckorna hinner det vara både höstlov, allhelgonahelgen och Gotland Grand National (en stor cross-, eller om det är speedwaytävling), så det är helt hopplöst att boka biljetter.

Jag VET ju det egentligen. Det är ju liksom så varje år. Och ändå glömmer jag av det. Nåväl, nu ordnade det sig i alla fall, eftersom jag kunde ta ledigt en dag jag egentligen inte kunde ta ledigt, så vi kan åka på torsdag kväll.

Till jul har jag dock bokat för länge sedan. Redan i augusti, faktiskt. Till jul chansar jag inte. Jag har varit så nära att inte ta mig hem över jul så många gånger ...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar