torsdag 14 februari 2013

Ensam på Alla hjärtans dag

Men det gör mig inget. Vi har firat och vi har en god förståelse. Maken har spenderat Alla Hjärtans på Karolinska och fått domen sjukskrivning till den 9 maj. Diabetiker med komplicerat benbrott är inte att leka med tydligen. Stackars skatten.

Jag har firat Alla hjärtans med mig själv, mozarella rullat i Schwarzwaldskinka med balsamicoreducering och vitt vin. Jag har också beställt ved av världens bästa grannar och i morgon skall jag till mamman och bli ompysslad. Livet är gött.

Har ni inte testat det förut är det dagens recept: mozarellabitar rullade i god kraftigt rökt skinka med grovmalen peppar och crema di balsamico (köp på ÖoB! Halva priiiiiis!). Smaskens!

(Tallrikarna är "Grå ränder" från Gustavsberg.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar