måndag 11 februari 2013

Hej solen!

Idag skiner solen, om än blekt och genom tunna slöjmoln och urskitiga fönster. Härligt!

Fast det påminner om att jag verkligen verkligen verkligen borde tvätta fönstren. Inte en helt uppmuntrande tanke, eftersom vi har 24 (!) fönster bara på bostadshuset. 18 av dem är fullstora spröjsade med 6 rutor i varje, och 8 har bullerglas fastskruvade på insidan.

Jag skojade om att jag borde ha önskat mig fönsterputs med RUT-avdrag i julklapp, men mamman har lovat att komma hit två dagar i vår och hjälpa mig. Styvpappan får gå före och efter och skruva i och ur bullerglas, och vi putsa som galningar.

Just nu tänker jag dock bara ligga på soffan med en stickning. Man ska ändå inte putsa fönster i minusgrader.

Published with Blogger-droid v2.0.10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar