tisdag 21 maj 2013

Idag fyller jag år!

Idag fyller jag tjugosju. Igen. Det är elfte gången, faktiskt. Fast egentligen trivs jag alldeles utmärkt med min ålder, jag har inga nojor alls. Kanske när jag fyller 40!

Jag gillar att fylla år. Jag gillar sång och uppvaktning och blommor och serpentiner och ballonger och flaggor och skämtkort och hela baletten. Folk brukar säga att de inte firar och att de inte gillar kalas eller uppståndelse, och att det ju inte är något att fira att man blir ett år äldre. Det är klart man ska fira! Livet är fullt av grå vardagar, man ska passa på när tillfälle bjuds!

Och så fullkomligt äääälskar jag paket. Paket med prassligt papper och krulligt snöre och en hemlis i magen. Det behöver inte vara stort eller dyrt, bara det är papper på!

Published with Blogger-droid v2.0.10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar