onsdag 17 juli 2013

Grannen ska ha gårdsförsäljning ...

De har två gårdar bredvid varandra, och ska sälja den ena. Frun ringde igår och frågade om jag kunde komma in och hjälpa till att ställa upp saker. Så klart jag kunde, jätteroligt ju!

Problemet är att jag ville köpa allt. Inklusive gården, med ladugårdar och snickarbod och smedja och bryggstuga med fungerande bryggkar och kölna och bakugn och allt. Och typ alla inventarier. Det blev liksom personlig konkurs nästan en vecka innan själva försäljningen börjat! :O

Redan igår fick en lampa, en garnkorg, en lergryta, en vacker plåtburk, två gamla sticktidningar och en garnkorg följa med hem. Jag har dessutom bokat tre stolar till köket och bostadshuset är fullt med saker jag skulle ge min högra arm för. Ock ock!

Även om jag handlar vilt kommer det att finnas massor av fina saker kvar, så kom kom till Stånga på lördag och fynda! Massor av fina saker till bra priser, och loppisskräpet plockas inte ens fram. Bara fina saker alltså. Väl värt ett besök!

Dessutom är det öppen visning av själva huset, så ni kan bli våra grannar. Och bättre grannskap får man leta efter, men det tror jag att jag har tjatat nog om ...

Lördag 14.30 smäller det - ett hus från vårat. Hittar ni hit hittar ni dit! ;)

Published with Blogger-droid v2.0.10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar