torsdag 11 juli 2013

Morgonstund har guld i mund

Tidig morgon på Bosarve. Jag sitter på verandan och njuter av stillheten innan dagen drar igång ordentligt. Det är mycket nu, kan man säga.

Brödet jag bakade i förrgår gick åt med en så strykande åtgång i matståndet på Stångaspelen igår att det bara var att åka hem och baka mera igår. Jag lånade två extra formar av grannen, så gick det lite fortare. När jag lämnade tillbaka dem lät jag en ljummen limpa ligga kvar i den ena, ett bra sätt att säga tack för lånet tycker jag.

Maken och sonen var på tippen medan jag bakade och hämtade ved hos grannen, lilla farmor är här och vill gärna ha en brasa någon kväll. Det ordnar vi förstås.

Lilla farmor är 92 år och är trött i kroppen. Hon behöver mycket hjälp, särskilt i transporten mellan olika platser, och så blir det en del service förstås. Det är mysigt att ha henne här, men det är ganska mycket jobb. Det gör jag med glädje, jag är glad att ha henne kvar!

Idag och alla dagar till och med lördag ska jag också stå i matståndet, roligt men hektiskt. Det är med trötta fötter man cyklar hem. Tillåter vädret (och farmor) blir det lite fönsterrenovering i eftermiddag. Om jag orkar!

Published with Blogger-droid v2.0.10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar