måndag 14 oktober 2013

Vemod

Efter en synnerligen produktiv helg är det dags att åka mot hufvudstaden igen. Egentligen skulle jag ha åkt igår men båten visade sig helt otippat vara helt fullbokad, så idag har jag haft vårt härliga vardagsrum som kontor. Rätt mycket skönare att sitta framför kakelugnen och jobba än i ett stimmigt kontorslandskap. Man får helt klart mer gjort när man sitter i lugn och ro.

Men nu är det som sagt dags för återfärd, inte helt utan att det bränner bakom ögonlocken. Jag vill verkligen inte! Men jag får försöka koncentrera mig på att jobba på produktionen till julmarknaden och hoppas att tiden går fort. I helgen har jag i alla fall fått en massa gjort. Bakat 18 limpor, förpackat ljuslyktor, gjort äppelgottar och kokat äppelmos med vanilj och konjak. Dessutom har vi hunnit umgås en del med både pappan och styvmamman och vänner.

Men åh, vad jag vill stanna. Jag blev riktigt olycklig när bussen kom.

Published with Blogger-droid v2.0.10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar